Tips om tijdens het herfstseizoen te sporten

De herfst heeft officieel zijn intrede gedaan, dit betekent dat het kouder, natter en sneller donker is. Lekker thuis blijven en op de bank Netflixen is hierdoor vaak aantrekkelijker dan de weg naar de sportclub. Het is soms moeilijk om de motivatie te vinden om te gaan sporten. Dit terwijl je energieniveau plus weerstand door sporten juist verbeteren en dat kun in deze periode goed  gebruiken. Om ook in de herfst gemotiveerd te blijven en genoeg te sporten, volgen hieronder een aantal tips.

butblaster herfst 405

Net zoals je vergaderingen voor je werk, etentjes, lunchdates en andere zaken inplant, plan je ook je sportmomenten. Als je wilt gaan sporten ‘wanneer je tijd hebt’ dan komt het er niet van. Extra tijd hebben we tegenwoordig mondjesmaat en voor je het weet is deze extra tijd opgevuld met iets wat ‘echt moet’. Zet dus je vaste sportmomenten in je agenda en probeer je er zoveel mogelijk aan te houden.

Zet je wekker een half uurtje of een uurtje vroeger en ga, voordat je iets anders aan je hoofd hebt, meteen (voor je werk) sporten. Leg ’s avonds je sportoutfit alvast klaar zodat je er ’s ochtends zo in kunt schieten. ’s Morgens vroeg hoef je echt niet door weer en wind een rondje te gaan joggen als dat niet jouw ding is. De meeste sportclubs zijn al heel vroeg open zodat je daar lekker droog en warm aan je conditie kunt werken. Wees niet bang dat je dan de enige bent, je zult zien dat juist ’s ochtends er een vaste groep fanatiekelingen in je club aanwezig is en dit motiveert jou ook weer tijdens je work-outroutine. Ben jij een groepsfitness fan? Geen probleem, veel fitnessclubs bieden virtuele lessen aan waardoor de leden die niet ’s avonds naar de live groepfitnesslessen kunnen komen, op alle andere momenten van de dag toch groepfitnesslessen kunnen volgen. Door de enorme keuze aan virtuele work-outs, zitten er altijd wel lessen bij die jou aanspreken.

Indien je ’s avonds gaat sporten, ga dan direct na je werk. Als je eerst op de bank ploft dan maak je het jezelf heel moeilijk om weer op gang te komen.  Doe meteen je sportkleding aan zodra je thuiskomt en ga van start. Je kunt naar buiten gaan en bijvoorbeeld flink gaan wandelen, fietsen of joggen maar je kunt ook naar de sportclub gaan om te fitnessen of om die leuke groepsfitnessles te volgen.

Lukt het je over het algemeen niet om meer dan een à twee keer per week naar de sportclub te gaan? Dan kun je jouw sportmomenten aanvullen met de korte, plezierige en efficiënte work-outs die je op FitSnacks.TV vindt. De 10 tot 12 minuten durende work-outs die je thuis, op je werk of onderweg kunt doen, zijn een prima aanvulling op jouw trainingen in je sportclub. Daarnaast vind je op FitSnacks.TV ook voeding- plus lifestyletips en bovendien worden er verschillende oefeningen uitvoerig uitgelegd zodat je ze perfect uit kunt voeren als je weer in je sportclub bent.

Nog een laatste tip om gemotiveerd te blijven, stel je een doel voor ogen. Dit kan een fysiek doel zijn zoals afvallen, meer spiermassa e.d. Of plan iets in het voorjaar waar je naar toe kunt werken. Dit kan bijvoorbeeld een hardloopwedstrijd zijn maar ook een super fijne strandvakantie. Want zoals je weet….’summer bodies are made in winter’ en je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.